The "Polish Hydrogen Strategy until 2030 with an outlook until 2040" is part of global, European and national activities aimed at building a low-carbon economy, and will play the key role in the Polish energy transformation. Consequently, further actions established by the Strategy are focused on the development of green and low-emission hydrogen economy.
The new regulation is upcoming in Polish RES sector in 2021 and it is expected that the amendment will come into force this year… soon. The change will affect a significant part of the existing renewable energy market.
Współautorem tekstu są Michał Drozdowicz i Ernest Łuczak.
According to the Communication of President of ERO no. 45/2020 on the RES auction schedule in 2020 this year eight auctions will be conducted.
Jak wykonać pierwszy krok w kierunku zielonej energetyki i właściwie przygotować się do przeprowadzenia inwestycji związanej z budową własnej elektrowni słonecznej? Co należy wiedzieć? Jakie dokumenty trzeba zgromadzić i jak wygląda proces administracyjny? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w raporcie przygotowanym przez Sun Investment Group i kancelarię Eversheds Sutherland Wierzbowski.
On 4 August 2020 on the website of the Government Centre for Legislation, a draft act amending the RES Act and other acts was published. The project provides for several solutions that meet the demands of the renewable energy industry. The envisaged amendments concern the increase of the maximum capacity of a RES installation for which no concession will be required (change of the definition of small RES installation) and extension of the duration of the support system for green energy.
The Court of Justice of the European Union (CJEU) ruled on the distance restrictions for locating wind farms introduced by the Wind Farm Investment Act. In the judgment the CJEU has provided a basis for contesting the 10H rule, which is considered to be the cause of unintended slowdown in development of wind power in Poland.
The Polish courts are to verify whether the regulations violate EU law and if they are found to infringe the proportionality principle, shall not be applicable. Depending on the outcome, we might see the liberalization of the restrictions, which has been expected by the industry for a long time.
Co się kryje pod pojęciem corporate PPA? W dużym uproszczeniu CPPA to umowa sprzedaży energii elektrycznej zawierana pomiędzy wytwórcą a odbiorcą (z pominięciem spółki obrotu). Negocjowanie CPPA, ze względu jej na długoterminowy charakter, może okazać się nie lada wyzwaniem. Podczas negocjacji nie należy zapominać o bankach, które przed podjęciem decyzji o udzieleniu finansowania dokładnie prześwietlą jej postanowienia. W tym wpisie wskazujemy, na co należy zwrócić uwagę, aby długoterminowa umowa sprzedaży energii elektrycznej mogła posiadać przymiot bankowalności.
Pandemia COVID-19 już dała się we znaki inwestorom z branży zielonej energii. Opóźnienia związane z dostawą i montażem elementów instalacji OZE oraz ograniczona możliwość przemieszczania się z pewnością utrudnią realizację inwestycji i terminowe wypełnienie obowiązków ustawowych. Tarcza Antykryzysowa wprowadza pakiet przepisów mających na celu uchronić inwestorów przed utratą wsparcia przyznanego wytwórcom na podstawie ustawy o OZE. Współautorami wpisu są Aleksandra Nowak i Łukasz Petelski.
W okresie stanu epidemii uzyskiwanie dokumentów, które należy przedłożyć w trakcie postępowania koncesyjnego, może być utrudnione. Projekt Tarczy 2.0 wychodzi naprzeciw wnioskodawcom i przedłużatermin na uzupełnienie braków. Ma to zapobiec sytuacji, w której wnioski o udzielenie koncesji pozostawałyby bez rozpoznania na skutek nieuzupełnienia w terminie. Zapraszamy do lektury naszego alertu >>
English version: The impact of Shield 2.0 on licenses Information for energy companies >>
Współautorami wpisu są Michał Drozdowicz, Łukasz Petelski i Aleksandra Nowak.
Z dniem 1 stycznia 2019 roku w życie weszła budząca wielkie napięcie ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw. Jest ona legislacyjną odpowiedzią na polityczno-gospodarczo-społeczny problem znaczących podwyżek cen energii elektrycznej. Jest również źródłem burzliwej dyskusji wykraczającej poza obszar branży energetycznej. Gorączka prawotwórcza, w jakiej ustawa została opracowana, spowodowała, że jest w niej wiele niejasnych, niepewnych, kontrowersyjnych oraz niebezpiecznych mechanizmów, zagrażających stabilności rynku energii. Zostaną one omówione w niniejszym wpisie.
Autorami wpisu są: Paweł Makaruk i Łukasz Jankowski
Możesz zaprenumerować ten blog. Wpisz adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę.
- Prezentujemy i omawiamy prawną stronę elektroenergetyki, energii odnawialnej, gazownictwa, ciepłownictwa i sektora wydobywczego.
- Śledzimy legislację i komentujemy działania URE i UOKiK oraz największych graczy rynkowych.
- Analizujemy orzecznictwo krajowe i europejskie dotyczące naszego sektora.